Masz własną działalność gospodarczą? Jakich błędów nie powinieneś popełniać
Biznes na co dzień

Masz własną działalność gospodarczą? Jakich błędów nie powinieneś popełniać

Kiedy decydujesz się w końcu wziąć sprawy w swoje ręce i nie chcesz już dłużej marnować cennego czasu na życie w korporacjach, pracy w prywatnych firmach czy na etacie w państwowych placówkach, pomyśl o rozkręceniu swoje własnej działalności. Jeśli jednak nie miałeś do tej pory styczności z żadnym biznesem, dokładnie zastanów się nad odpowiednim podejściem do tematu, poczytaj co nieco o działalnościach gospodarczych oraz zasięgnij rady doświadczonego specjalisty. Dzięki temu, że zgłębisz odpowiednio wcześniej zagadnienie prowadzenia firmy, jest szansa, że unikniesz kilku podstawowych błędów popełnianych przez niedoświadczonych młodych przedsiębiorców.

Zobacz, jakich błędów z pewnością nie powinieneś popełniać na początku Twojej biznesowej ścieżki:

1. Nie zakładaj firmy na początku miesiąca

Wydawałoby się, że najlepszym czasem na rozpoczęcie własnej działalności jest początek miesiąca. Nic bardziej mylnego. Wiadomym jest, że przy nowo założonej firmie opłaty są nieco łaskawsze, bo Twoje prawo do tzw. „Małego ZUS-u przysługuje Ci przez pełne 24 miesiące. Jeśli jednak zgłosisz swoją nową firmę 2-go dnia miesiąca – ulga zostanie naliczana dopiero od kolejnego i potrwa tym samym 25 miesięcy, bez jednego dnia.

2. Dokładnie przemyśl wybór księgowej

Rozkręcając własną firmę z pewnością zastanawiasz się nad wieloma rzeczami, zostawiając te wydawałoby się najbardziej prozaiczne i jasne, na sam koniec. Postaraj się tego nie robić. Każdy młody przedsiębiorca jest niemal pewien, że doskonale poradzi sobie z podstawowymi rachunkami. Na początku z pewnością tak, ale po co! Zapewnij sobie dobrą i rzetelną księgowość. Będziesz mógł wówczas skupić się na sprawach czysto firmowych.

3. Dobra nazwa podstawą sukcesu

Wydaje Ci się, że im dłuższa, bardziej zmyślna i ciekawa nazwa firmy, tym lepiej? Niestety nie zawsze tak to wygląda. Jasne, w przypadku wymyślania przewodniego hasła Twojej marki, warto postawić na oryginalność. Nie sil się jednak na zbytnie przekombinowanie. Będziesz musiał bowiem pochwalić się tą nazwą w każdym, nawet bardzo zróżnicowanym środowisku. Najlepszym pomysłem będzie pójście śladem starej zasady: krótko, zwięźle i na temat.

Te i inne drobne błędy, które mogą pojawić się w trakcie zakładania własnej firmy są nieuniknione. Jeśli jednak wciąż nie podjąłeś ostatecznych decyzji, dokładnie przeanalizuj każde rozwiązanie, by dopiero w pełni przygotowany, zarejestrować swoją działalność.

Powodzenia!