Zakładanie własnej działalności: krok po kroku

Każdy młody przedsiębiorca, który stoi przed wyzwaniem założenia swojej firmy, jeszcze przed rozpoczęciem prac nad rozkręceniem działalności własnego pomysłu, powinien dokładnie poznać cały mechanizm jej tworzenia. Nie warto zaczynać swojej kariery od niewiadomej, dlatego dla każdego, kto do tej pory nie miał jeszcze okazji przekonać się z czym własny biznes się je, prezentujemy krótki poradnik dotyczący tego, jak założyć własną działalność, krok po kroku.

Najważniejszy jest pomysł

Przystępując do zakładania własnej działalności z pewnością masz już w głowie pierwszy szkic prezentujący strukturę swojej nowej firmy. Może na razie pojawić się jako mniej lub bardziej szczegółowy opis tego, w jakim kierunku chciałbyś podążać. Zadbaj natomiast o jego bazę i pomyśl o tym, w czym czujesz się najmocniej. Jeśli na przykład chciałbyś rozwijać się w branży, w której już kiedyś zdobyłeś cenne doświadczenie, warto zaczepić się wokół nietypowej części danego zagadnienia i wymyślić coś oryginalnego, o czym nikt wcześniej dotąd nie pomyślał. Pierwsze myśli to najczęściej te najlepsze i najtrafniejsze, zatem posłuchaj swojej intuicji i daj się ponieść grze w skojarzenia.

Jaka forma działalności?

To fundamentalne pytanie nie może dłużej czekać na odpowiedź. W zależności od potrzeb, ilości osób, z którymi zaczynasz współpracę i Twoich materialnych możliwości, dobierz odpowiedni typ działalności gospodarczej. Przekrój rodzajów jest niezwykle szeroki. Rozpoczynając od działalności jednoosobowej, po spółkę cywilną, jawną, osobową, partnerską, komandytową, komandytowo – akcyjną, aż do spółki kapitałowych oraz z ograniczoną odpowiedzialnością, czyli spółek z o.o.

Wybierz miejsce

Kiedy proces regulowania formalności zmierza ku końcowi, warto rozpocząć rozmyślania na temat miejsca, w którym Twoja firma miałaby się znajdować. To z pozoru dość proste zadanie, może sprawić nam nie lada problemów, szczególnie jeśli wcześniej nie mieliśmy wybranej lokalizacji. Najlepszym miejscem będzie zwyczajnie ta część miasta, która jest najczęściej odwiedzana lub ta, która od razu kojarzy się z daną branżą. Doskonale, jeśli Twoja przyszła lokalizacja będzie również w jednym ze strategicznych miejsc, które zapewnią Ci pokaźne grono klientów.

Author: Mariusz Jędrzejak

Share This Post On

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *